Miten CFMoto mönkijät uudistuvat vuonna 2024?
Tässä artikkelissa keskitytään Cforce-malleihin. CFMoto tuo markkinoille vuorostaan täysin uudet Cforce 850- ja 1000- Touring -mönkijät 2024 toisella vuosineljänneksellä. Tämä oli odotettavissa, sillä uuden Cforce 625:n jälkeen tuli jo uudet 450- ja 520-mallit. Nykyiset 850- ja 1000-kokoiset mallit ovat perustuneet samaan kehitysversioon Suomessa jo vuodesta 2018 alkaen. Mönkijäksi malli ei olisi ollut vielä vanha, jos verrataan päivitystahtia kilpaileviin merkkeihin, mutta CFMoto on uudistanut mallejaan poikkeuksellisen ahkerasti. Muutkin Cforce-mallit saa pieniä päivityksiä vuoden 2024 aikana.
Huomioita esitellyistä uusista Cforce 850- ja 1000-malleista
Messuilla esillä olleesta 850 Premium -mallista kerrotaan, että maavaraa löytyy 285 mm. Kääntöympyrä on isolle mönkijälle kohtuullinen 6,7 metriä. Paino säiliöt täytettyinä on 465 kg. Moottorina puolestaan toimii 8-venttiilinen 800cc V-twin ja iso muutos tuleekin oikealle kädelle sijoitetun vaihdekepin muodossa. Tämä voi laskea kynnystä siirtyä toisesta merkistä CFMoton omistajaksi, sillä ratkaisu on huomattavasti yleisempi. Esillä ollut Premium-malli sisälsi myös vanhaan verrattuna isommat 27" renkaat. Uusissa lippulaivamalleissa on luonnollisesti 625:stä tuttu sähköinen kaasu, mutta 3:lla ajomoodilla, mikä koskee kaasunherkkyyden lisäksi myös ohjaustehostajan toimintaa. 7" TFT-näytöstä ei tässä vaiheessa kannata liikaa puhua, koska varusteet tulevat todennäköisesti vaihtelemaan maahantuojittain, kuten tähänkin asti. Odotamme myös Cforcen 1000cc-mutaversiota innolla. Ylös nostettu syyläri kielii off road -harrastajien kosiskelusta vahvasti.
Isoja päivityksiä myös muihin Cforce -malleihin
450 ja 520 uudistuivat täysin jo viime vuonna uusilla 2. generation -malleilla. 625:kin sai v. 2023 aikana päivityksiä, kuten sähköisen kaasun ja lisää tehoa, mutta vuodelle 2024 mönkijässä on myös sähköinen takatasauspyörästön lukko kiinteän perän tilalla. Tämä helpottaa mönkijän kääntymistä, koska rengas ei rouhi enää maata, ja näin ollen vähentää puskemista, mikä puolestaan pienentää kääntöympyrää. Tervetulleita uudistuksia ja etumatkaa!
Kommentit
Lähetä kommentti